środa, 27 maja 2015

Maślankowe ciasto czekoladowo - truskawkowe

Sezon truskawkowy trwa, więc zawierające je koktajle są teraz u mnie na porządku dziennym. Najbardziej lubię truskawkowo - bananowy. Nie dodaję do niego nic poza składnikami wymienionymi w jego nazwie. Nabrałam też ochoty na jakieś ciasto i zdecydowałam się na zrobienie ciasta maślankowego z truskawkami.

Właściwie do powstania pomysłu na to ciasto przyczynił się przypadek. W sklepie, w którym robiłam zakupy nie było maślanki naturalnej tylko smakowe. Ponieważ jak wiadomo truskawki świetnie komponują się z czekoladą sięgnęłam po maślankę stracciatella.

Składniki:
0,5 kg truskawek
1 szklanka maślanki stracciatella
2 szklanki mąki
0,5 szklanki kakao
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru
3 jaja
0,5 szklanki oleju



Przygotowanie tego ciasta jest niezwykle proste. Wystarczy wymieszać wszystkie sypkie składniki, wbić do nich jajka i wlać maślankę oraz olej, dokładnie wszystko wymieszać, wylać na blaszce i na wierzchu ułożyć pokrojone na połówki truskawki. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 60 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz