piątek, 12 czerwca 2015

Lampion z Jane Austin

Na wyzwanie Szuflady "Ślub według Jane Austin" postanowiłam przygotować lampion. Przy tej okazji po raz pierwszy przygotowałam farbę tablicową.



Do jego wykonania użyłam zwykłego słoika, który pomalowałam na złoto. Brzeg okleiłam niebieską wstążkę, którą przykryłam koronką postarzoną przez moczenie w kawie i herbacie. Dodałam też łańcuszek z koralikami i zawieszkami.


Na środku przykleiłam profil Jane Austin wykonany według rysunku nieznanego artysty podarowanego pisarce około 1810 - 1815 roku. Odrysowałam profil na matowym papierze samoprzylepnym, wycięłam i pomalowałam farbą tablicową (nałożyłam kilka warstw).Pozwala to na wpisanie w profil np. inicjałów państwa młodych.


Przepis na farbę tablicową jest banalnie prosty. Wystarczy rozrobić porcję sody oczyszczonej z wodą na gęstą papkę i dodać do niej trzy części farby akrylowej w dowolnym kolorze. I gotowe!




2 komentarze: